Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je het antwoord op al jouw vragen over proefabonnementen.nl. Van vragen over het bestellen van een abonnement tot vragen over de levering. Staat jouw vraag en antwoord hier niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  1. Hoe kan ik een tijdschriftabonnement bestellen?
  2. Kan ik ook een abonnement cadeau geven?
  3. Kan ik een ingangsdatum opgeven?
  4. Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
  5. Wanneer ontvang ik mijn eerste nummer?
  6. Kan ik het abonnement in het buitenland laten bezorgen?
  7. Hoe kan ik een abonnement betalen?
  8. Ik heb het abonnement per ongeluk twee keer aangevraagd, wat nu?
  9. Moet ik mijn abonnement zelf opzeggen?
  10. Wat is het opzegtermijn van mijn abonnement?
  11. Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht bij het bestellen van een abonnement?
  12. Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Hoe kan ik een tijdschriftabonnement bestellen?

Het is op onze website mogelijk om op verschillende plekken een passend tijdschriftabonnement te vinden. De handigste manier is om een kijkje te nemen in de balk bovenaan onze pagina onder het kopje 'Alle tijdschriften' of 'Per categorie'. Maar neem gerust ook een kijkje op onze homepage of onder het kopje 'Acties'.

Stap 1: Kiezen.

Maak een keuze uit één van de vele aanbiedingen die wij aanbieden op onze website. Staat jouw gewenste type aanbieding of abonnementvorm er niet tussen, dan kun je ook terecht op onze websites www.123tijdschrift.nl en www.magazine.nl.

Stap 2: Bestellen.

Klik op 'bestel' wanneer je een tijdschriftabonnement hebt gevonden. Je komt vervolgens in het bestelformulier terecht. Vul al jouw gegevens in. De gegevens aangegeven met een * zijn verplichte velden om in te vullen. Is het abonnement niet voor jezelf, maar als cadeau voor een ander? Klik dan op het vakje 'Op een ander adres bezorgen'. Er verschijnen nu extra invulschermen. Hier vul je de gegevens in van de persoon aan wie jij het abonnement cadeau wilt geven. Klik vervolgens op 'Verder' om door te gaan naar de betalingspagina.

Stap 3: Betalen.

Beschik je over een kortingscode, klik dan op 'Ik heb een kortingscode'. Vul hier jouw kortingscode in en klik op 'Toepassen'. Maak een keuze op welke wijze je het (resterende) bedrag voor het abonnement wilt betalen en volg de stappen die horen bij de door jou gekozen betaalvorm. Rond jouw bestelling af door te klikken op de knop 'Verstuur'. Op het scherm verschijnt nu de bevestiging van jouw bestelling. Via de knop 'Print' kun je de bevestiging uitprinten. De bevestiging wordt je tevens per mail nog toegezonden.

Kan ik ook een abonnement cadeau geven?

Ja, dat kan! Dat is bij vrijwel al onze aanbiedingen mogelijk. Tijdens het invullen van het bestelformulier krijg je de optie te zien 'Op een ander adres bezorgen'. De ontvanger van het cadeau krijgt het tijdschrift op de aangegeven verschijningsdatum thuisgestuurd.

Kan ik een ingangsdatum opgeven?

Helaas is het niet mogelijk om een ingangsdatum op te geven. De ingangsdatum is afhankelijk van de datum waarop de nieuwste editie van jouw gekozen tijdschrift uitkomt. Voor weekbladen geldt een levertijd van 3 tot 5 weken. Maandbladen worden binnen 4 tot 8 weken bezorgd.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?

Standaard worden de abonnementsprijzen van alle consumentenbladen inclusief 9% btw getoond. 

Wanneer ontvang ik mijn eerste nummer?

Het eerste nummer van een weekblad wordt binnen drie tot vijf weken bezorgd. Een maandblad heeft een levertijd van vier tot acht weken. Nadat je op 'Bestellen' hebt geklikt, zie je rechts in het bestelscherm de verwachte leveringsdatum staan van jouw gekozen abonnement. Is deze tijd inmiddels verstreken, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik het abonnement in het buitenland laten bezorgen?

Helaas is het niet mogelijk om het tijdschrift in het buitenland te bezorgen.

Hoe kan ik een abonnement betalen?

De abonnementen kunnen naar keuze betaald worden door middel van iDeal, Creditcard of een automatische incasso.

Ik heb het abonnement per ongeluk twee keer aangevraagd, wat nu?

Indien je het abonnement per ongeluk twee keer heeft aangevraagd met dezelfde adresgegevens verwijdert ons systeem de dubbele aanvraag automatisch. Je zult het abonnement niet dubbel ontvangen.

Moet ik mijn abonnement zelf opzeggen?

Aflopende proefabonnementen stoppen automatisch. Wanneer het abonnement automatisch verlengd wordt, staat dit expliciet vermeld bij de aanbieding met de woorden 'Eenvoudig opzegbaar'. In dat geval kun je het abonnement telefonisch opzeggen bij onze klantenservice, dit kan op het nummer 088-5500250.

Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?

Aflopende proefabonnementen stoppen automatisch na de vooraf afgesproken periode en hoef je niet zelf op te zeggen. Abonnementen tot wederopzegging lopen automatisch door. Wil je niet dat jouw abonnement verlengd wordt, dan kun je tot een maand voordat het eerste nummer van de nieuwe abonnementsperiode verschijnt jouw abonnement opzeggen. Na de eerste actieperiode is jouw abonnement altijd per maand opzegbaar. Eén telefoontje met onze klantenservice is voldoende om dit te regelen. Dit kan via telefoonnummer 088-5500250 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur).

Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht bij het bestellen van een abonnement?

Nee, je kunt geen gebruik maken van het herroepingsrecht bij de aanschaf van abonnementen.

Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Klachten over proefabonnementen.nl dienen schriftelijk (per post op adres Capellalaan 65, 2132 JL te Hoofddorp gemeld te worden. Je ontvangt binnen veertien dagen een reactie op jouw klacht. Indien de klacht niet naar wens opgelost wordt, kan binnen drie maanden het geschil voorgelegd worden aan een onafhankelijke geschillen commissie.

Bekijk alle aanbiedingen!